SABDAAN RASULULLAH S.A.W.

SABDAAN RASULULLAH S.A.W.
"Diharuskan berbekam pada lekukan leher sebelah atas. Sesungguhnya hal itu menjadi ubat kepada 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat Bukhari & Abu Naim)

Tuesday 11 February 2014





Berada di Ibu pejabat JKR Malaysia, tingkat 10, Manara Tun Ismail Mohamad Ali, Jalan Raja Laut Kuala Lumpur untuk berbekam beberapa orang Staf termasuk Penolong Pengarah Arkitek -  Tuan Syed Khairuddin.

Untuk makluman Kami juga sering menerima tempahan antara KL - Melaka - JB 

Penjelasan dalam hadis riwayat Ibnu Majah dari Katjir bin Salim, Rasulullah bercerita, “Selama aku berjalan pada malam isra-mikraj bersama para malaikat, mereka selalu berkata "Hai Muhammad, suruhlah umatmu berbekam." Sesaat setelah isra-mikraj, Rasulullah juga menyatakan, sebagaimana diriwayatkan Abdullah ibnu Mas'ud, bahwa ia tidak melewati sejumlah malaikat melainkan mereka semua menyuruh beliau dengan mengatakan, “Perintahkanlah umatmu untuk berbekam.” Bahkan dengan tegas, Nabi Muhammad menyatakan, “Kesembuhan (obat) itu ada pada tiga hal; dengan minum madu, hijamah (bekam), dan dengan besi panas. Dan aku melarang umatku dengan besi panas.” (HR Bukhari).



No comments:

Post a Comment

Temujanji

Temujanji
Hubungi Kami Untuk Pemeriksaan Kesihatan Anda! Percuma!

Bilik Sauna dan Urut Saraf

Bilik Sauna dan Urut Saraf
Bersauna dan urut untuk Kelegaan dan Kesihatan .... In shaa Allah

Bilik Rawatan

Bilik Rawatan