SABDAAN RASULULLAH S.A.W.

SABDAAN RASULULLAH S.A.W.
"Diharuskan berbekam pada lekukan leher sebelah atas. Sesungguhnya hal itu menjadi ubat kepada 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat Bukhari & Abu Naim)

Tuesday 14 January 2014

Selamat Datang Ke Pusat Rawatan Bekam (Titik Sunnah Thibbun Nabawi)



Rasullulah SAW bersabda :

"Diharuskan berbekam pada lekukan leher sebelah atas. Sesungguhnya hal itu menjadi ubat kepada 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat Bukhari & Abu Naim)














"Berbekam Adalah Rawatan Pencegahan & Penyembuhan"

Rasullulah SAW bersabda :

"Diharuskan berbekam pada lekukan leher sebelah atas. Sesungguhnya hal itu menjadi ubat kepada 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat Bukhari & Abu Naim).

Kepada yang mengalami sakit kepala, bengal kepala, sering pening, migrain mahupun kanser otak Rasullullah SAW setiap kali sahabat menemui Baginda menceritakan tentang sakit kepala yang dialami mereka pasti Baginda Bersabda : "Berbekamlah" (Hadis riwayat Bukhari & Abu Daud)

Darah kotor/ darah penyakit dalam badan kita mengandungi lebihan asid urik, urea, mengandungi toksin dan sel darah merah yang telah rosak. Sel darah kotor ini akan berkumpul dilapisan bawah kulit sebelum dikumuhkan. Sel darah yang rosak (darah kotor) yang gagal dikumuhkan dan masih hadir dalam sistem aliran darah menyebabkan faktor utama mengakibatkan limpa, ginjal hati berfungsi dengan kapilari tersekat dan tersumbat, kesannya ia akan menganggu pelbagai sistem saraf badan dan akan menyebabkan kegagalan sistem berjalan dengan sempurna yang akhirnya menyebabkan pelbagai penyakit kronik.

Gejala awal yang akan dapat dirasai oleh tubuh kita ialah terasa letih, lesu, tidak sedap badan, kebas-kebas kaki dan tangan, kurang segar, pening, bengal kepala, murung, mudah marah, mudah mengantuk, pitam dan lain-lain. Kemudian penyakit kronik ini akan mula mengancam kita seperti darah tinggi, strok, ghout, diabetis, barah, migran, jantung dan lain-lain. 

Rasullullah SAW bersabda : "Berbekamlah. Jangan biarkan darah yang berlebihan (darah kotor) melimpah, maka ia akan membunuhmu."










Sijil-sijil profesional berkaitan perkhidmatan yang kami sediakan.







Bilik Rawatan






Bilik Rawatan




Perkihdmatan mandian wap berherba dari Yala juga disediakan.



Rawatan Berbekam

Perubatan berbekam merupakan perubatan wahyu & sunnah kerana kaedah rawatan ini telah menjadi amalan Rasullullah SAW yang terbukti berkesan merawat dan mencegah pelbagai penyakit kronik. Bahkan pesanan berbekam ini diterima oleh Rasulullah dari para malaikat semasa perjalanan Isra'. Umat islam perlu mengamalkan kaedah rawatan ini dan tentunya ia punyai hikmah yang besar.

Rasulullah SAW bersabda:

"Selama aku berjalan pada malam Isra' bersama malaikat, mereka selalu berkata hai Muhammad, perintahkanlah umatmu Berbekam." (Hadis riwayat Ibnu Majah)

Kami tidak meletakkan harga upah bagi rawatan untuk berbekam (kiraan cup). segala urusan hanya melalui tempahan (booking slot). Sila hubungi kami untuk membuat tempahan tarikh dan masa.





Terapi Yumeiho Jepun

Rawatan Terapi Yumeiho merupakan satu terapi halus kaedah Jepun. Ianya berpotensi InsyaAllah menyembuhkan penyakit tulang belakang, sakit pinggang, slipped disc, sakit pinggul, lenguh pinggang hingga ke betis, kencing tidak lawas, sakit kepala, tidak boleh bersila lama dan lain-lain. Rawatan Yumeiho hanya memerlukan sentuhan-sentuhan pada sendi-sendi dan saraf-saraf pinggul. Terapi ini mula bertapak di Malaysia pada tahun 2012 dan telah mendapat sambutan luar dugaan. Di setiap negeri rawatan ini bernilai RM150.00 untuk setiap kali rawatan, namun di Johor rawatan Yumeiho meletakkan harga RM70.00 atas tujuan promosi disepanjang tahun hingga 2015.


Rawatan Resdung, Jerawat Teruk & Urutan Refleksologi Juga Disediakan!



En Asri bersama sahabat baik beliau En Hamdan seorang pengamal undang-undang (lawyer) di Muar.



Faedah Berbekam

* Menghilang darah kotor, darah beku & darah berpenyakit
* Menghilangkan kebas & lenguh kaki tangan
* Mengeluarkan asid urik yang tidak diperlukan didalam darah
* Mengeluarkan kolesterol berlebihan di dalam darah
* Meringankan otot-otot tegang
* Mengatasi ketegangan (stress) yang berpanjangan
* Membebaskan angin kotor dan toksid (racun) dalam badan
* Melancarkan peredaran darah dan meningkatkan sistem limpa
* Ghout, resdung, jantung, darah tinggi/rendah dan lain-lain
* Memantapkan kekuatan senjata lelaki (mantop)

Hukum Berbekam

Berbekam adalah diharuskan kepada kita, menurut Imam Ghazali berbekam termasuk Fardhu Kifayah, jika satu wilayah tidak ada seorang pun mempelajari ilmu bekam dan mengamalkannya maka semua penduduknya akan berdosa.


Syarikat kami juga merupakan Pengedar/ Stokist bagi produk P3 Pemanis! Sila Klik Disini untuk info lanjut!


ASRI BEKAM SUNNAH MUAR & RUZITA (Anak murid kepada Ayahanda Ust. Haji Mohd Amin, Kelantan)

SENTUHAN JEMARI EMAS RESOURCES
Kedai No 4, Taman Sri Temenggong
Jalan Temenggong Ahmad
Muar, Johor.



Hubungi Hotline/ wassup/weChat/sms @ call En Asri 019-666 4073

No comments:

Post a Comment

Temujanji

Temujanji
Hubungi Kami Untuk Pemeriksaan Kesihatan Anda! Percuma!

Bilik Sauna dan Urut Saraf

Bilik Sauna dan Urut Saraf
Bersauna dan urut untuk Kelegaan dan Kesihatan .... In shaa Allah

Bilik Rawatan

Bilik Rawatan